Project ‘Meelopen met de Meute?’

Nieuw Materiaal

Projectlijn A

Onderstaande digibord verwijzingen zijn gebaseerd op een geactualiseerde projectlijn A. Klik voor deze lijn hier

Les 1
Zoekproces
Les 2
Inleiding
Les 3
Zoekproces
  • Toelichting ‘Koppen bij elkaar’: In elk groepje heeft elk kind een nummer (1 t.m. 4). De leerkracht stelt een vraag en de kinderen krijgen een paar seconden individuele bedenktijd. Vervolgens steken ze de hoofden bij elkaar en overleggen over het goede antwoord. De leerkracht noemt na een tijdje een nummer en deze kinderen staan op. Om de beurt moeten zij het antwoord geven dat hun team heeft bedacht. Wanneer het allemaal goed is, volgt er een applaus.
    Verdere informatie over coöperatief leren
Verwerkingsopdrachten
  • Bij opdracht 5: Voorbeelden Loesje: om te laten zien
  • Extra les ‘Vandaag geen varkensvlees’ (in ontwikkeling)
Les 4
Inleiding
  • In plaats van het laten zien van roddelbladen ‘een You Tube fragment ‘Bellen met de bladen’: iemand steekt de draak met redacties van roddelbladen
  • Aanvulling: stilstaan bij het thema ‘roddelen’ en de mogelijke gevolgen: Kinderen voor kinderen, de roddelkampioen of deze; Songtekst